Monday 28 March 2016

Pencapaian

Bila aku fikir-fikir balik baru aku sedar yang aku masih belum capai apa lagi yang aku cita-citakan. Aku tunda dulu segala impian aku sebab aku ambik alih tanggungjawab yang aku rasa bukan tanggung jawab aku. Niat mula bukan nak ambik alih tapi nak melancarkan urusan seharian. Last sekali aku adalah person yang akan solve the problem. 
Aku abaikan banyak impian aku. Aku nak jadi penulis. Tapi sampai hari ni satu tulisan aku pun tak selesai. Sampai aku rasa otak aku dah tumpoi. Sampai aku tak tau apa yang aku nak tulis. 
Aku sambung belajar sampai hari ni tak selesai juga. Mula-mula busy dengan anak lepas tu asyik beranak kemudian kalut itu kalut ini. Aku tak lah kata anak-anak aku tu punca segala impian aku terbantut. Cuma bila kita tidak mendapat kerjasama dari pihak lain jadi susah untuk kita teruskan apa yang kita rancang.
Lepas tu mula kita mengambil konsep "jadi lilin demi menerangi orang lain". Tapi sampai bila ? Takkan for the rest of your life? Tak mau aku mereput macam tu .

Tidak lah aku mahu berazam untuk buat itu buat ini. Cuma aku akan pastikan In sha Allah apa yang aku impikan tercapai. Cuma tak lah aku nak list kat sini apa impian aku, sebab tak lah se gah mana pun. Kalau jadi baru aku citer y

No comments:

Blog Widget by LinkWithin
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers