Friday 27 May 2016

Terkunci

Semalam ada aksi mendebarkan. Aku balik kerja sebaik sampai jer jiran aku Kak Za bagitau yang anak jiran kami Cikgu Asma , si Anas yang berumur setahun lebih terkunci dalam.kereta. Kereta enjin tak hidup. Gila kau berpeluh boleh pengsan anak tu. Bapanya sibuk cari kunci spare yang entah dimana. Mak nya dalam pantang nampak rileks. Tapi dalam hati siapa tahukan. Tapi kalau diri aku sendiri kalau hati aku tak berdebar aku boleh rileks انشالله tak dak apa yang akan jadi. Naluri sorang mak kan.
Asma dah call Bomba dan dalam masa yang sama kami suruh Anas unlock kereta . Hehehe Anas buat muka blurr jer. Kemudian Bomba sampai dan bila Bomba sampai ermm pakat serbu dan kerumun. Riuh rendah ptg semalam. Bomba mulanya cuba buka pintu macam biasa pakai dawai tu. Tapi tak boleh. Dah nak dekat sejam Anas dalam tu akhirnya atas persetujuan ayah Anas Bomba pecahkan tingkap kereta. Lega dan the rest is macam biasa Anas telah di selamatkan dan thanks mr bomba. Datang dgn truck Bomba dan siap bunyi siren lagi.
Pesanan dari aku: Jangan sesekali tinggal anak dalam kereta dgn kunci sekali. Tak kira lah kau nak lari ambik handphone kat dalam rumah pun. Bahaya dan kejadian yang tidak di sangka akan berlaku.

No comments:

Blog Widget by LinkWithin
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers