Saturday, 5 September 2009

**15 ramadhan**

Hari ni dah 15 Ramadhan. Bermakna dah 15 hari kita posa. Saya pun dah 15 hari posa dan harap2 penuh la posa saya tahun ni. Tak payah nak ganti posa :). Tapi posa yang sudah2 belum berganti lagi. Ya lepas ni saya nak kena posa dan bayar fidyah.
Anak saya Abang dah 14 hari dia posa. Kenapa dia 14 hari?? Ha sebab dia hari rumah kami naik air sebab banjir -----> rujuk rumah lama http://firmannurmie.blogspot.com dia gigih sangat main air. Air banjir kan kotor, segala macam air keluar dan bercampur. Esoknya dia demam dan muntah. Maka terpaksalah dia ponteng posa. Abahnya janji satu hari dia posa abah dia nak kasi RM5. Excited la dia..hari2 kira berapa yang dia akan dapat. Tapi bila dah seminggu dia posa dia dah tak kalut kira pasai duit dah. Dia bagitau saya " abang posa kerana Allah, tak payah dah ibu dan abah nak bagi duit kat abang.Tapi kalau ibu nak bagi lagi baguih abang nak beli games ni" Amboiii dan lagi abang noooo..mula2 sejuk hati dengar dia cakap cam tu tapi ayat hujung tu rasa cam nak cubit2 dia..
Bulan posa ni boleh di hitung dengan jari berapa kerap saya masak. Saya memang balik awai bulan posa ni 430. Memang sempat kalau nak masak, tapi --------> ada tapi tu yer-------> ya saya ada alasan kukuh kenapa saya jarang masak. Si kecik saya Muad'z tu memang kuat meragam. Balik rumah saya kena belek dia jer. Dia kejap2 nak naik buai, kejap2 nak naik stroller. Dan bila dia dengan saya kerja dia mengepam jer..jadi adakah alasan tu boleh di terima pakai?? Boleh kan?? Hahahahaha...Jadi resolutionnya saya tapau jer kat PARAM. Bila dah ke PARAM tu tau2 sajalah semua tertarik-menarik kau memang da bomb. Semua nak beli oii.
Ayam ni cam dok lambai2 ja.Sambal udang ni pun sama.

Beli kuih ikut napesu.Masa berbuka makan dua tiga cubit lepas tu tinggai.


Ehem..ini laju jer. Lepas "Allahhummalakasum tu" ------> baca sampai abih la...langgah yang ni dulu. Lepas tu sengkak perut kenyang air. Mula liat nak solat maghrib. Ujung2 waktu baru nak kalut..ishhhhh.




1 comment:

kak ja said...

Bnyknya kue yg cas angkut bawak balik!!

Blog Widget by LinkWithin