Tuesday 5 April 2016

Zumba



Let's zumba. Step satu patah pun aku tak tau. Aku just follow dan lintang pukang jadinya. Tapi ada aku kisah. Yang pentang adrenalin mencurah laksana mata air. Mengah memang mengah tapi enjoy. Aku tak lah harap nak langsing macam Gisele Bundchen tapi harapan untuk menurunkan kilogram tu tetap ada.  Stress tau bila ada yang dok usap-usap perut aku dan sama kan lebihan lelemak tu macam tayar motor. Aku diam saja lah . Nak layan orang bengong nanti dengan aku sekali jadi bengong. 

Hari Rabu pula kelas aku. Aku harap aku terus istiqomah untuk aksi zumba ni. Hang tau instructor aku tu umur dah 50++ kot tapi tetap bertenaga dan badan dia fit jer. 

Anak-anak dah besar dan inilah masa nya aku nak buat apa yang aku ingin buat dulu. Aku dah boleh tunggang motor yang ada hand-clutch. Bila dah boleh bawa aku ulang alik ke tempat kerja naik motor ni lah. Dan-dan aku rasa nak ambik B-FULL beli superbike. 
Sebab feeling boleh tunggang motor ni semacam walaupun bukan superbike kuikui. Macam aku pesan pada diri aku sendiri, kita yang tentukan apa yang kita nak buat dan apa kah hala tuju hidup kita. 

Sekian nasihat dari Ustazah Hasnita. Lain kali kita sambung


1 comment:

PUTUBAMBU said...

Cas...putu ni... putu dah hilang no hp cas..
sila wassap putu balik...or tanya kat kak ja no hp putu ye.

thanks!

Blog Widget by LinkWithin
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers