Tuesday, 29 September 2009

*** pra raya***

my MIL yg sedang balut ketupat palas. Menantu dia tak pandai2 nak balut apa nak buat. Memang dah fesyen kalau nak buat apa2 kami lebih suka masak kat kedai. kedai makan FIL ..style kampung jer. Org tua2 kalau bukan bulan posa memang lepak sini minum kopi.
Tu lah my FIL. Che Atan kat belakang tu sibuk masak sup.

Gelas air tu bukan Tok punya tapi cucu punya...


3 dari 5 beradik. Masa ni baru balik dari pekan Pendang beli kuih raya. Yang berdua lagi tu tak bawak merajuk sampai tidoq.


Kami balik kampung hari khamis 17/9/09. Agak sibuk sikit la. Nak kemas rumah MIL la, nak cat rumah lagik. Itu kerja en.atan dan anak2 dia. Lepas tu kami ke pekan Jumaat. Tu dia punya ramai umat...sampai tak tau nak beli apa..last beli seluar boxer untuk abah dan anak2 lepas tu balik. Petang tu pergi pasar ramadhan kat pekan Guar Chempedak. Ishh memang tak pandai nak membeli la..dah tu lauk macam sikit ja. pi mai pi mai dok teringat pasar ramadhan langkawi jugak. hahahahahaha..
Kami berjaya balik ke rumah sebelum azan berbuka puasa..dan Muad'z adalah sgt tidak wonderpet (bekerjasama) sebab dia buat hal masa nak berbuka...tunjuk perangai dia la tu. huhuhu sabor jer la tapi ok jugak sebab selamat ibu tak payah basuh pinggan. kah kah kah mengelat ooooooooo

No comments:

Blog Widget by LinkWithin