Wednesday 13 October 2010

Neber...

Nak berkisah pasal neber. Tau apa dia neber?? jiran la. Sekali-sekala english di melayukan apa salah.
Neber ni penting pada kita. Merekalah orang terdekat yang kita ada nak minta tolong bila dalam kecemasan. Sedara mara, mak bapak kan jauh. Jadi Nabi Muhammad S.A.W pun ada berpesan supaya berbuat baik dengan jiran.
Masa ada 1 stooges, aku dok kat TDK. Jiran kat situ best. Kepala otak semua skru longgar. Sekepala, gila kelabu asap. Tu Puan Nord pun dulu dok TDK juga. Memang time melawak kutuk habis-habisan tapi tak de simpan dalam hati wooo.

Lepas tu pindah kat KM. Mula2 buat bodoh jer tengok hang aku. Mungkin perasan bagus kot masing2 hahahah termasuk aku la tu. Tapi lama2 dah boleh get long. Oh yes tetap kepala otak hilang skru gak. Walaupun neber aku tu kadang2 buat umah aku macam grocery shop dia, drug store dia tapi aku redha. Hahahahah redha la sangat. Cuma jiran senget yg dok tengah tu buat derk jer lerr.

Pindah kat TD plak..hohohoho aku tak de jiran. Ada la jiran nampak sangat auta kalo tak de sapa nak jadik jiran aku. Tapi jiran aku tak ramas mesra.Ker aku yang tak ramas mesra ngan depa.Tapi aku rasa aku dah senyum habis lebar dah. Tak de respon pun.Ni yang buat aku mula teringat saat2 dok kat TDK. Kalo boleh putar momentum tu balik kan best. Bayangkan (korang bayang jer lerr) aku dok sidai kain, jiran yang pintu bertentang dgn umah aku pun dok sidai kain juga. Aku ni dok usha2 la kot2 dia terpandang aku yang gojes ni jadik boleh la aku tegur2 dia. Tapi hampagas..Habis macam mana aku nak mesra2 dgn dia?? Mungkin dia jeles dengan aku yang gojes?? Mungkin hahahahahaha.


Fakta: 9 bulan aku tak berblog..ayat2 aku kurenggg ...cehh macam sebelum ni ayat2 aku mantap.

No comments:

Blog Widget by LinkWithin
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers