Monday 30 April 2012

Geram...

Geram betoi hati ni dengan anak bujang sorang nih. Tahun ni UPSR, dia boleh rileks, macam tak der apa-apa. Study pun sekali ketuk baru nak buat. Yang dia tau, tgk tv, main bola, games dan MAKANNNNNNNNNNN. Ishh buntu sudah aku nak buat macam mana. Anak zaman sekarang ni macam tu lah, bila senang dapat apa yang depa nak..depa mula la cuai. Kalau zaman aku, pulun study ketaq kepala. Lepas ja exam hah main sampai tak tau nak beza mana siang dan malam. Aku dan abahnya tidaklah target 5A pun, sebab Abang ni dia average jer, tapi Cikgu dia ada bagi tau yang dia tu dalam calon LULUS. Maknanya kalau hang score 5C pun lulus hak3x. Dia lemah Maths. Aku ajar mana yang aku tau sbb aku tak hantar dia pi tuisyen. Kalau rajin ulangkaji boleh score apa ini dah pesyen pemalas. Apa nak buat nihh. Dah tak tau cara mana nak pk dah. 
Bagi makan EXAMO tu tak nampak perubahan lagi, tapi yang ada kesan +ve tu abang teh. Dulu kan main liat nak kesekolah, sekarang dah rajin. Sampai kat pintu pagar sekolah pun dia dah tak bagi aku hantar dia nak pergi sendiri. Ermmm..ramai anak byk ragamnya kan??

PS: RM670 sebulan untuk upah bby sitter dan school fees abg teh...ermmmm 

No comments:

Blog Widget by LinkWithin
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers