Wednesday, 26 December 2012

Kenapa tak....?

Jadi macam kanak-kanak? Hati bersih, suci tiada iri dah syak "dhon". Ok arwah Mak @ Tok suka pakat perkataan "dhon" tu . Pergi kenduri semalam, Muad'z dan Ateh tak makan. Depa pi main kat tangga rumah orang. Tengok-tengok baik punya dapat kawan baru. Siap ambik gambaq lagi. Kenapa la orang dewasa dah ada i/c, passport , diploma, master, PHD masih ada perasaan riak. iri hati dan sombong melulu?? Sebenarnya kita dah fedup sangat dengan karenah jiran kita. Kata kita anak beranak penyamun uols. Fedup dan stress. Puncanya sbb kita la pi ubah ampai kain jiran satu lagi tu. Jiran tu dah pindah pun. Tinggal ampai antik dia. Memandangkan cuti sekolah anak-anak ada kat rumah dan keluar main kat depan jadi kita ubah la letak kat depan pintu rumah kawan tu sendiri. Sebab nanti kalau terkena ampai tu rosak lagi la bising kan. 
Bila jiran S (refer to jiran yang suka sangat cari pasal dengan kita or kita yang suka cari pasal dengan dia ha) balik dari bercuti, dia letak balik kat tempat asal ampai tu. Ok fine. Lepas tu bila selipar yang ditinggalkan oleh si A (refer to jiran yang dah pun pindah) si S call A dan mengadu domba. Depan anak-anak kita pulak tu. Cerita habis lah pasal kes ampai, kes selipar dan yang tak tahan tu part ayat " susah dok dengan penyamun ni"  wow terbaik kan ayat dia. S punya tahap suspicion kat anak beranak kita orang tu, bila anak-anak lepak kat meja luar bersembang dengan kawan-kawan, dia akan intai balik pintu dia. Memang tak der kerja betul. Allah saja lah yang maha mengetahui ...
Jumpa kawan baru masa di rumah kenduri. Tak sampai 5 minit dah jadi kawan pun

Beria-ia Muad'z dok ajaq cara buat "peace"

1 comment:

PINATBATE said...

Salam ziarah kunjungan balas.

Blog Widget by LinkWithin